Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku ide o jednu z najvýznamnejších
rekonštrukcií zrealizovaných na Spiši za posledné obdobie. Most
predstavuje hlavnú spojnicu medzi Hnileckou dolinou a krajským mestom. "Podľa
posledného sčítania vozidiel ním denne prechádzalo viac ako 5000
vozidiel. V rámci rekonštrukcie boli odstránené jeho poruchy a zvýšila
sa zaťažiteľnosť mosta a bezpečnosť premávky," uviedol Trnka.
Ako informoval KSK, v súčasnosti stále prebieha kolaudačné konanie,
oficiálne odovzdanie kompletného diela do užívania bude na konci júla.
Zhotoviteľ prác dovtedy musí dodať a osadiť dve meteostanice vrátane
automatického sčítača dopravy a dva kompletné systémy automatického
váženia v pohybe vrátane informačnej tabule. "Dané výrobky neboli nateraz osadené z dôvodu odsúhlasovacieho procesu medzi obstarávateľom a zhotoviteľom," uviedol Úrad KSK.
Most postavili v roku 1968 a poslednou čiastočnou rekonštrukciou prešiel
pred viac ako 20 rokmi. Mal poškodenú nosnú konštrukciu a z dôvodu
nefunkčnej hydroizolácie do nej zatekalo. V nevyhovujúcom stave bola aj
vozovka.
Premávka počas rekonštrukcie mosta bola vedená v polovičnom profile,
riadila ju svetelná signalizácia. Počas najnáročnejších prác došlo na
niekoľko dní aj k úplnej uzávere mosta. "Nasledovalo odstránenie
pôvodných záverových múrov a časti ríms. Odstránila sa pôvodná
spriahajúca doska, zhotovili sa hydroizolačné súvrstvia, nové rímsy a
zosilnili sa podpery," informoval kraj. V záverečnej etape rekonštrukcie vybudovali novú vozovku, osadili nové zvodidlá a upravili terén pod mostom.